Blogi

VIP-jäsenprofiili: Riina Jokinen, asiakaskokemuksen edistäjä ja työn muotoilija

VIP-jäsenprofiili: Riina Jokinen, asiakaskokemuksen edistäjä ja työn muotoilija

  Tämä teksti on ensimmäinen osa artikkelisarjaa, jossa esitellään aktiivisia Boardman2020-verkoston VIP-jäseniä. Haluatko tulla esitellyksi? Viestitä osoitteeseen anna.koponen@boardman.fi!   ”Opin 13-vuotiaana nakkikioskin luukun takana, että jos asiakas ostaa hodarin, hän ostaa myös maidon. Kunhan kysyt. Ja jos muistat kysymättä, ettei hän pidä sinapista, hän on…

Kuinka kovalla riskillä uskallat kasvaa?

Kuinka kovalla riskillä uskallat kasvaa?

  Yrittäjät voi jakaa karkeasti kahteen kastiin. Niihin, jotka hakevat kasvua ja toisaalta niihin, jotka haluavat säilyttää nykyiset asemansa tai uskovat jopa liiketoiminnan supistuvan. Jälkimmäinen puolikas yleensä kääntyy siilipuolustukseen, kun kilpailu kasvaa ja uusia innovaatioita puskee Suomenkin markkinoille. Kasvua hakevia yrityksiä on noin puolet koko…

Mitä opin Singaporen ekskursiolla

Mitä opin Singaporen ekskursiolla

  Kirjoitus alkuperäisesti julkaistu LinkedIn pulse artikkelina tässä    Palasin juuri neljän päivän Singaporen reissulta. Haluan purkaa ajatukseni jollain tavalla strukturoidusti, joten miksi ei julkisesti. Ehkä tästä herää keskustelua muiden Singaporea mahdollisena laajentumisalueena pohtivien kesken. Osallistuin siis Boardman2020 järjestämälle Aasian ekskursion ensimmäiselle osuudelle, Singaporeen. Ensimmäisenä…

Kasvujohtaja, upota kätesi digisaveen

Kasvujohtaja, upota kätesi digisaveen

Digiaika on monelle johtajalle haastava pala. Kun on tottunut osaamaan ja tietämään, on epämukavaa todeta, ettei maaperä enää olekaan tuttua. Eteen tulee väistämättä tiukka kysymys: kuinka johtaa digitalisoituvaa liiketoimintaa, ellei ihan hahmota, mitä se lopulta tarkoittaa? Lohdutuksen sana: et ole yksin. Melkein kaikki ovat vähän…